Daca vrei sa te imbraci in stilul Elinei Lowensöhn:

Elina Lowensöhn face parte din categoria acelor femei care te marcheaza, din momentul in care le vezi, pentru totdeauna. Profunda, fina, delicata, coplesitoare, stranie, cu o privire patrunzatoare si plina de forta, cu un vibrato pe care ti-l transmite chiar dintr-o fotografie. “E speciala”. E primul gand care-ti vine in minte cand o privesti. Este o frumusete care prinde in randul barbatilor sofisticati; o Greta Garbo postmoderna. O Tilda Swinton sau Milla Jovovich sau Ola Rapace sau Uma Thurman care isi interpreteaza rolurile intr-un registru atipic, unic si nelinistitor. Jocul ei iti aminteste de Helena Bonham-Carter, dar cu un accent aparte si o frumusete dupa standarde, pe care insa nu mizeaza niciodata. Are atat de multe de exprimat si de oferit, incat ar fi futil.
Am descoperit-o cititnd despre proiectul de la Centre Pompidou al regizorului Guy Maddin. Vizitatorii centrului au putut urmari in martie (anul acesta) in direct la filmarile a 17 scurtmetraje (filmate in 17 zile), inspirate de filme vechi, din anii “20-”30, toate avut punct comun faptul ca s-au pierdut, nu mai exista.

Proiectul se numeste “Spiritismes”. Pe langa Charlotte Rampling, Udo Kier (actorul favorit al lui von Trier), Matthieu Amalric, Geraldine Chaplin, Luce Vigo, Mathieu Demy joaca si… “regina filmului indie”: Elina Lowensöhn, din Romania.


Elina s-a nascut in Bucuresti, pe 11 iunie 1966  si a emigrat cu mama sa, dansatoare, in America, dupa moartea tatalui ei (fost detinut in lagarele naziste).
La 18 ani incepe sa studieze actoria in New York si primeste cateva roluri in teatru cu care are succes si este remarcata de regizorul Hal Hartley, a carei actrita favorita va deveni in scurt timp.  Colaborarile lor sunt extraordinare si cu greu poti sa vezi pe altcineva in rolurile jucate de Elina in filmele lui: Theory of achievement, Simple Men, Amateur, Flirt.
Rolul ei din “Nadja” lui Michael Almereyda, devenit film-cult, este considerat spectaculos, creativ si plin de substanta.
Admiratorii Elinei Lowensöhn sustin ca e prea buna, prea sofisticata si prea subtila pentru cinematografia hollywoodiana. Mister, talent si originalitate made in Romania. Mai cool de atat nu se poate!